Skip to content
02/02/2011 / filsoof13

یادآوری

باید دیروز را بنویسم، از صبحش که بیدار شدم، تا آخر شبش که خسته خسته دراز کشیده بودم و نمی‌توانستم بخوابم. نباید بگذارم از دست برود، یادم برود و در خلاء احاطه‌کننده ذهنم و احساسم گم بشود. از خودم می‌پرسم چرا چنین لحظاتی به من عطا شد و جوابی پیدا نمی‌کنم.

گاهی وقت‌ها آدم چندین ماه را می‌گذراند که حتی به‌قدر یک روز وزن ندارند و گاهی دو ساعت را می‌گذراند که به‌قدر چند هفته سنگین است.

پ.ن.: از اینجا http://elcafeprivada.blogspot.com :

برگشته‌ام خانه. موهایم را شانه زده‌ام. لباس خواب به تن کرده‌ام و منتظرم خوابم ببرد. امشب میهمانی رونمایی بود. کتابم چاپ شد، بالاخره. مدت‌ها بود منتظر فرارسیدن چنین شبی بودم. حالا آن شب فرا رسیده، تمام شده و منتظرم خوابم ببرد. سرخورده‌ام؟ نمی‌دانم. انتظار داشتم منتقد دیلی تلگراف برایم هورا بکشد؟ نمی‌دانم. تنها این را می‌دانم که اتفاق‌ها در ذهن من پررنگ‌تر و شفاف‌تر و هیجان‌انگیزترند. در زندگی واقعی اما همه‌چیز دو پرده مات‌تر است، معمولی‌تر. اتفاق، می‌افتد و تو با خودت فکر می‌کنی ارزش این‌همه تب و انتظار را داشته؟ انتشار نخستین رمان، سفر، جدایی، بازسازی خانه‌ی چوبی کنار دریا، ملاقات‌های پی‌درپی با ریچارد، همه‌شان معمولی‌تر از آن بود که در ذهنم ساخته بودم. در این زمانه دیگر از اتفاق‌های بزرگ خبری نیست. به‌یادماندنی‌ترین خاطراتم در لحظات بی‌خبری و بی‌انتظاری اتفاق افتاده است. باید از خارق‌العاده کردن چیزها و آدم‌ها در ذهنم دست بردارم. شاید راز مهم زندگی همین باشد. زندگی کردن در لحظه، پذیرفتن رویدادها همان‌طور که هستند، و منتظر هیچ واقعه‌ی بزرگی نماندن.

از خاطرات سیلویا پرینت

  1. Arash / فوریه 2 2011 12:14 ب.ظ.

    داری نابود میشی دختر…………………………

پاسخی بگذارید

