Skip to content
14/11/2010 / filsoof13

Daydreaming

امروز قبل از ظهر، من با یک دوست بودم. دست چپمو گذاشته بودم روی سرم و به پشتی صندلی کنار راننده تکیه داده بودم و بدون اینکه چیزی رو ببینم، به خیابون نگاه می‌کردم. آفتاب افتاده بود روی بدنم و بعد از چند هفته احساس سرما کردن، کمی گرم شده بودم. در اون لحظه دلم خواست که برم سفر، همونجا، بدون هیچ توضیحی یا تدارکی، فقط دور میدون پارک بچرخیم و دور بزنیم و به سمت شمال برونیم. هردو موبایل‌هامون رو خاموش کنیم و جای دور از دسترسی روی صندلی عقب بندازیمشون. برای نهار نون و پنیر و گوجه‌فرنگی بخریم، من لقمه درست کنم و اون برونه، با سرعت زیاد و ترمزهای شدید، همون رانندگی مخصوص خودش. سرشب برسیم گرگان، توی یک رستوران شام بخوریم، آب جوش و چای کیسه‌ای و نسکافه بخریم و باز بزنیم به جاده. نیمه‌شب برسیم به یک روستای دوردست، جایی که مسافرها نمی‌رن، جایی که مه زیاده و کوه‌ها بلند و گاوها آزادند، جایی که بچه‌ها توی کوچه‌باغ‌های خاکی می‌دوند و پیرمردها در جواب سلام دست تکون می‌دن. یک اتاق کوچک توی یک کلبه چوبی بگیریم و بدون نگرانی برای ساعت بیدار شدنمون بخوابیم. صبح روز بعد، صبحانه نیمرو با کره محلی بخوریم و بعد بریم کوه. در سکوت چند ساعت راه بریم، به سکوت کوه و هیاهوی جنگل و آواز رود گوش بدیم و اجازه بدیم خورشید نوازشمون کنه و باد ما رو توی بغلش بگیره و ابرها برامون دست تکون بدن و شاخه‌ها با دیدنمون برقصن و گلهای وحشی به ناشی‌گریمون بخندن. می‌تونیم آتشی روشن کنیم، با آب چشمه چای درست کنیم و شعر بخونیم، شاید قیصر، شاید حافظ. می‌تونیم برگ‌های زرد و قرمز پاییزی جمع کنیم. می‌تونیم مربای محلی بخریم و کلوچه و قزل‌آلا. می‌تونیم بریم ساحل، دریا رو تماشا کنیم و روی ماسه‌ها نقاشی کنیم.

امروز حس کردم که چقدر زیاد نیاز دارم که برم، برای مدت کوتاهی، از بین این‌همه تیرگی و کثیفی فرار کنم، سیاهی آسفالت، خاکستری آسمون، سیاهی لباس‌های عابران، سیاهی دودآلود رد شدن اتوبوس، فریاد و خشم و عجله و دیوانگی، صرفا دیوانگی.

بعد دم غروب، باد احساسم رو تایید کرد. بوی رفتن می‌داد. حیف که من پای رفتن ندارم.

پاسخی بگذارید

